Ирэн дээр гүйгч 2049: Хүний дараах нийгмийн капитализмын дүр төрх

Капитализм ба хүмүүний дараах (post human) нийгэм хоёр хэрхэн холбогддог вэ? Ихэнхдээ капитализм бол түүхэн, харин хүн төрөлхтөн хүйсийн ялгаанаас хамаараад илүү энгийн бүр түүхэн бус гэж үздэг. Бид өнөөдөр хүн төрөлтнөөс хойших нийгэмд шилжих үйл явцыг капитализмтай холбох гэсэн оролдлогын гэрч болж байна. Эллон Маск зэрэг “номлогч” тэрбумтнууд бидний мэдэх капитализмын төгсгөл ирлээ гэсэн үгээрээ хүмүүний капитализм төгсөж, хүмүүний дараах капитализм руу шилжиж буй шилжилтийг илэрхийлж байна. "Ирэн дээр гүйгч 2049" кино энэхүү сэдвийг хөндөнө.
Үргэлжлэл →

Урвуу Цохилго [Б.Ууганбаяр] богино кино/бичил шүүмж

Биеэ үнэлэгч бүсгүйн амьдралын "сүүлийн өдрүүдийн" талаар өгүүлэх хар цагаан, богино хэмжээний энэ кино надад анх огт таалагдаагүй. Хоёр дахиа үзэхэд огт өөр кино мэт санагдсан. Бодож бодож гурав дахиа үзсэний дараа үүнийг бичлээ. Болгоогтун!
Үргэлжлэл →

“Нохойн орон” киноны онцлог, дүрийн бэлгэдэл.

Бельгийн вант улсын найруулагч П.Бросенс болон Д. Төрмөнх нарын хамтарсан “Нохойн орон” киног ерөнхий төрөл зүйлийн хүрээнд авч үзвэл “яруу найргийн” (poetic realism) киноны ангилалд багтах юм. Ингэхдээ жишин зүйрлэж, адилтган төлөөлүүлсэн бэлгэдлийн санаа шийдлүүдээр баялаг бүтээгдсэн бөгөөд уг киног өөрийн харсан, санаанаас санааны хоорондох холбоосын үүрэг гүйцэтгэх шүлэг болон, гол хэлэмжээ бэлгэдсэн зохиомжыг нь ерөнхий хоёр хэсэгт хуваан бичиглэв.
Үргэлжлэл →

Нойрсож буй охин

"Нойрсож буй охин" бүтээлийн тухай
Үргэлжлэл →

Ахмад гайхамшиг (2016)

Олноос зайдуу, өөрсдийн дээдэлдэг үнэт зарчмын дагуу нэгэн эцэг зургаан хүүхэдтэйгээ “даруухан” аж төрнө. Гэхдээ тэд тийм ч даруухан улс биш ээ. Тэд бидний дассан нийгмийн тогтолцоо, аливаа ойлголтыг тас цохин сөрж амьдарна.
Үргэлжлэл →

Сайн цаг (2017)

Нэгэн шөнийн дотор болох цуварсан үйл явдлууд, учир нь олдохгүй хөөцөлдөөн, хууран мэхлэлт, хүчирхийлэл, гэмт хэрэг нь “Dreamers’ Day”-ээр өмнө нь гарч Себастиан Шипперийн “Викториа”-г санагдуулах бол хурц тод неон гэрлүүд, синт электроник хөгжим зарим үзэгчдэд магадгүй Николас Виндинг Рефний “Жолоо-той төстэй ч байж болох юм.
Үргэлжлэл →

Хайр үгүй: Звягинцевийн бас нэгэн гайхалтай бүтээл

Бие биедээ хайргүй хос гэр бүлийн амьдралаа төгсгөх гэхээс тэсэж ядна. Хэн хэн нь шинэ амрагтай болсон бөгөөд хүү Алёша нь л байхгүй бол бүх юм голдрилдоо орчих мэт. Эцэг эхийнхээ үзэн ядалтаар дүүрэн яриаг сонссон хүү гэрээсээ одно. Эрэл хэрхэн төгсөх бол? 
Үргэлжлэл →

Хүүхдүүд (2015)

Дээд ангийн охин Жяжя-г чимээгүйхэн харж явдаг Баоли азаар түүнтэй танилцах завшаан гарна. Удалгүй Жяжяд тусламж хэрэгтэй болж Баоли түүнийг гэртээ дагуулж ирснээр ахлах сургуулиа  ч төгсөөгүй залуухан хосын хамтын амьдрал эхэлдэг.
Үргэлжлэл →

Рунгано Ниони: Би шулмуудын лагерьт сар амьдарсан

2017 оны Канны кино наадмаар хүмүүсийг бишрүүлсэн "Би шулам биш" киноны залуу найруулагч Рунгано Нионитой Woman and Hollywood вебсайтын хийсэн ярилцлагаас хүргэж байна.
Үргэлжлэл →

Хэрцгий амьдрал

Италийн мэдэлд хэдэн зууны элээгээд дараа нь Француудад худалдагдан очсон энэ бяцхан арлын ээдрээт түүх хэрхэн гэмт хэргийн бүлэглэлүүд бэхжихэд нөлөөлснийг "Хэрцгий амьдрал" киноноос үзэх боломжтой.
Үргэлжлэл →